22 listopada - 30 listopada 2019

Finał Cinergii z "Happy Endem"

HE B1 PolandPosterNajnowszy film Michaela Hanekego "Happy End", współczesny thriller psychologiczny z Isabelle Huppert, Jeanem-Louise Trintignant oraz Mathieu Kassovitzem w rolach głównych to film zamknięcia 22. Forum Kina Europejskiego ORLEN Cinergia. Przewrotny obraz prezentuje kilka dni z życia wielopokoleniowej mieszczańskiej rodziny, podczas których wyjdą na jaw długo skrywane sekrety...

"Happy End" to trzymający w napięciu współczesny thriller psychologiczny, którego bohaterowie to wielopokoleniowa mieszczańska rodzina. Facebook, smsy i maile wywołują w jej życiu lawinę dramatycznych wydarzeń. Michael Haneke bierze pod lupę najgłębiej skrywane emocje i to, jak Internet, którego używamy do komunikacji ze światem, niepostrzeżenie zmienia nasze życie intymne i relacje z najbliższymi.

Pod najbardziej ironicznym z tytułów w dorobku Hanekego kryje się jeden z najbardziej intrygujących filmów twórcy. "Happy End" to zbiór ikonicznych motywów pojawiających się w kinie austriackiego mistrza - międzypokoleniowy konflikt, dysfunkcyjna rodzina, przemoc, której ofiary zjawiają się w najmniej spodziewanym momencie, władza technologii.

To także elektryzujące ekranowe spotkanie hanekowskich gwiazd: Isabelle Huppert gra rolę głowy bogatej rodziny, natomiast Jeana-Louisa Trintignant oglądamy w roli jej ojca.

"Happy End" to film błyskotliwy i bezlitosny… Haneke często flirtuje z horrorem i thrillerem i "Happy End" nie jest tu wyjątkiem. Blisko mu do kina gatunkowego – ten gatunek Haneke stworzył sam. Jego mistrzowskiego talentu kompozycyjnego nie da się pomylić z żadnym innym.
☛ The Guardian

Piekielnie inteligentna, mroczna i skłaniająca do przemyśleń refleksja o życiu, śmierci i rodzinie.
☛ Globe and Mail

Snapchat u Michaela Hanekego jest naprawdę przerażający… "Happy End" w oryginalny – i skuteczny – sposób pokazuje, jak telefony wpływają na nasze życie i sposób komunikacji.
☛ NY Times

Prowokacja godna Louisa Buñuela. Duchowy następca "Dyskretnego uroku burżuazji".
☛ World on Reel

Tematycznie film wpisuje się w dotychczasowy dorobek Hanekego, jest jednak zaskakująco świeży. To efekt zastosowania czarnego humoru i wrażliwości rodem z thrillera.
☛ Sight and Sound